pondelok 10. septembra 2012

Cuketové čatní

Tento rok sa nám konečne urodilo dosť cukiet aj paradajok, tak som sa rozhodla, že okrem leča si zavarím zasa čatní.
Pred pár rokmi som si našla  v časopise Záhradkár  recept, ale  trochu som si ho upravila.
Takto zavarená zelenina nám veľmi zachutila.


Suroviny na cuketové čatní:
cukety
papadajky
papriky
soľ

Množstvo jednotlivých zelenín dávam podľa toho,  koľko čoho  mám.  Ale zhruba, koľko vážia cukety, toľko paprík a paradajok dokopy.
Najprv som si ošúpala cukety a vybrala stred (mladé cukety môžeme použiť celé), nastrúhala  som ich
na hrubé rezance  a dala do veľkého hrnca. Hneď som pridala aj soľ.


Už niekoľko rokov na záhrade pestujeme aj ačokču, a keďže ju nestíhame jesť surovú, tak som si ju postupne mladú trhala a nakrájanú som si ju zamrazila. No a teraz sa mi zišla. Pridala som ju k cuketám.

 
 Kým sa mi cukety a ačokča už pomaly dusili, pripravila som si papriky, ktoré som tiež na robote nastrúhala

 

a pridala do hrnca


A teraz nasledovala tá pracnejšia časť varenia - krájanie paradajok. Tie som už nedávala do robota,
lebo by z nich ostala len kaša.


Postupne som ich pridávala k cuketám a paprikám.


Keď boli v hrnci už všetky paradajky, varila - dusila som to pol až trištvrte hodiny.


 A máme to hotové


Teraz už len dať hotové čatní do pohárov a zasterilizovať. Sterilizujem to 20 minút pri 80 st.C,
alebo 10 minút pri 100 st.C, kedy sa mi ako podarí ustriehnuť teplotu.

Čatní používam miesto kečupu na špagety, cestoviny.. Pripravujem to tak, že na olej a cibuľu dám čatní, chvíľu podusím  a rozmixujem ponorným mixerom, alebo roztlačím "mačkadlom" na zemiaky,
nechám  prevrieť a potom pridám roztlačený cesnak. S cesnakom čatní už nevarím.
Veľmi dobrá je z neho aj  cícerová polievka ,  alebo základ pod mäso.

4 komentáre:

  1. Cícerovú polievku kedysi varievala moja mamička , už cícer nepestujeme ale na budúci rok určite nebude chýbať v mojej záhradke , pekné zásoby na zimu sa zídu :-) vidím že záhradka nesklamala a úrody bolo hojne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veru, paradajok sa nám toho roku urodilo neúrekom

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj opět jsem přišel k návštěvě vašeho blogu

    Zajímavý recept, pěkné obrázky, velmi chutné, že líbí se mi váš blog má mnoho variant a je vysoce kvalitní... Zveme vás na návštěvu můj blog Valencie, s tradičními recepty regionu Valencia.

    http://valenciagastronomic.blogspot.com.es

    Tento týden "Koblihy dýně". příští týden "Mona Velikonoce ve Valencii". Chceš přijít?

    V mém blogu můžete najít překladatele do svého jazyka

    Navíc, pokud se vám líbí valencijské gastronomii, můžete umístit HTML kód na svém blogu a budete mít přímý přístup do mého blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. chef Gonin, ďakujem za návštevu. Teší ma že sa Vám môj blog páči, a že sa sem vraciate

      Odstrániť