piatok 7. decembra 2012

Zázvor - citrón -med

Je tu obdobie chrípok, nachladnutí, kašľa .....
Aby sme takýmto nepríjemným chorobám predišli, môžeme si urobiť sirup, ktorý potom preventívne užívame.


Na tento recept natrafila moja sestra, a hneď sme si ho urobili. Zbehla som  do TESCA a kúpila som 
zázvor a citróny. Manželov strýko sa už  pár desaťročí  venuje včelárstvu, tak dobrý domáci med máme
vždy doma.

Takže potrebujeme:
zázvor
citróny
med
sklenený pohár

A ideme na to:
Zázvor si očistíme a nakrájame na čo najtenšie plátky. Nasypeme do pohára asi do dvoch tretín, zalejeme citrónovou šťavou do plna a pridáme med.  Ja som použila pollitrový pohár, tak  som tam odliala
od oka toľko medu, koľko sa rovná asi dvom polievkovým lyžiciam. Med by nemal prísť do styku s kovom.
Zatvorené necháme postáť a potom preventívne užívame ráno a večer po dvoch čajových lyžičkách  (tiež pozor na kovové lyžičky).

1 komentár: