štvrtok 13. júna 2013

Druhý kváskový chlieb

Kváskový chlieb nám zachutil, tak som robila ďalší.


Recept som použila ten istý, s menšími zmenami.
Kvások som urobila nový.

                                      zarobený kvások po 24 hodinách pred prvým kŕmením


                                        kvások po treťom kŕmení pred miesením cesta a pečením



Teraz som si urobila cesto takto:

500  g kvásku
100  g pšeničnej hladkej chlebovej múky
100  g pšeničnej hladkej múky
100  g celozrnnej ražnej múky
100  ml vody
soľ a rasca

Všetko som spolu dobre vymiesila a hneď som vytvarovala chlieb, ktorý som dala na papier na pekáč a zakryla som to. Cesto som nechala kysnúť asi štyri hodiny.
Potom som do cesta  urobila zárezy, aby mi chlieb nepraskol a dala som ho zakrytý do rúry. Na najvyššom stupni v elektrickej rúre som chlieb piekla 15 minút. Potom som ho odokryla, postriekala vodou, rúru som nastavila na 150 st. C a piekla som ešte asi 35 minút.
Keď bol chlieb upečený, ešte raz som ho postriekala vodou a na mriežke som ho nechala vychladnúť.





 

2 komentáre:

  1. Fantáááázia!!! Jarmilka, to si vážne upiekla celokváskový chlebík len po 3 troch dňoch od založenia kvásku? Je n*á*d*h*e*r*n*ý !
    No a nečudujem sa, že kváskový vám zachutil :-)
    Prosím ťa, v akom pekáči si ho piekla?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kristínka, ďakujem. Naozaj je celokváskový po troch dokŕmeniach. Piekla som ho v normálnom smaltovanom, čo pekávam mäso, kačku, čo má aj "dekel" , z vrchu, zo spodu rovnaký s uškami. Nabudúce chcem vyskúšať tento v pekárničke. Uvidím, či sa podarí, alebo skončí ako predchádzajúce, čo som piekla v pekárni

      Odstrániť